Zichtbaarheid voor je bedrijf creëren door middel van reclame langs de snelweg een mooie optie. In deze blog delen we met jullie de belangrijkste punten waarom wij vinden dat je voor snelweg reclame moet kiezen. Ook delen we de dont’s met jullie.

Onze klanten blijken veel onderweg te zijn

Vivo media startten met billboardreclame in een voetbalstadion, RKC Waalwijk was onze eerste klant en uithangbord voor het bedrijf. Vivo media wilde zich verder uitbreiden. Dat resulteerde in een kans voor snelweg reclame. Direct zagen we dat ons vermoeden klopte: na de Coronacrisis waren vele mensen op de weg te vinden waardoor de aantallen gingen tellen. Er was dan ook extra vraag door bedrijven voor extra naamsbekendheid . Dat ontstond natuurlijk ook weer vanuit het feit dat online een vlucht genomen had omdat iedereen zoveel mogelijk thuis bleef werken.

Naamsbekendheid op lange termijn zeer waardevol

Het is heel simpel: we kiezen als mensen eerder voor de bekendere merken. Daarom is het belangrijk als bedrijf regelmatig zichtbaarheid te creëren. Zeker als het aanbod door meerdere mensen wordt beoordeeld, heeft dan ook een positieve impact als mensen op voorhand bekend zijn met reclame langs een snelweg.

Schermtijd

Voor digitale billboardreclame moet je zeker opletten hoeveel adverteerders er per scherm zichtbaar zijn. Bij sommige aanbieders kom je bijvoorbeeld maar 1 of 2 keer per 2 minuten 6 seconden voorbij. Wil je echt impact maken op de korte termijn moet je al snel denken aan 150 keer per uur 6 seconden. Uiteraard zijn de prijzen dan ook wel degelijk anders. Ook kan er gekozen worden voor een analoog doek of bord waardoor je 24 uur per dag zichtbaarheid creëert.

Passanten

Bij de keuze voor campagne langs een snelweg moet u zich niet laten leiden door de aantal passanten. De afstand van een LED scherm t.o.v. de snelweg is dan ook veel belangrijker. Uit ervaring kunnen wij jullie vertellen dat een klein scherm kort op de weg zeker zoveel impact heeft als een groot scherm verderaf. Zo hebben wij een LED scherm staan aan de A59 te Waspik van 10 m2, opeen paar   meter van de snelweg en in de polderlandschap die inmiddels tot een van onze meest succesvolle locaties behoort. Er zijn gigantische knooppunten rondom Amsterdam en Rotterdam waar veel verkeer is, waar de reclameborden totaal weg vallen in de drukte. Daarentegen kan een bord langs de A27, direct langs de snelweg en na een tunnel juist ontzettend aanspreken en veel meer resultaat behalen.

Resultaat op korte termijn

Lange termijn reclame kiezen kan en is zeker goed voor de naamsbekendheid , wat zeker ook voor snelwegreclame geldt. Eén bord ophangen en in een paar dagen meerdere aanvragen verwachten is te kort door de bocht. Natuurlijk is het mogelijk maar uitzonderlijk. Zo blijkt uit onze ervaring dat je met bijvoorbeeld meerdere reclameborden in één keer veel meer bereikt.

Wat kost snelwegreclame eigenlijk?

De prijs is gebaseerd op je inkoop, en dan met name wanneer. Zo is januari eigenlijk altijd een zeer rustigste maand in het land van de billboards, doelgroepen zich gewoon massaal verplaatsen in tegenstelling tot een rustige vakantiemaand wanneer het logisch is dat je minder investeert. wij denken dat je met een minimale investering al impact kunt maken met een campagne en een grote stappen kan zetten om je naam te vestigen. campagnes werken pas echt als je de kracht van herhaling ingaat. Dus, de herhaling van een boodschap of uiting in een bepaalde tijd en op verschillende plekken laat draaien.